Єкатеринбург - Актау - Анапа - Єкатеринбург: «Три моря»

6 липня 2009 р 9:30 Анапа - Росія, Актау - Казахстан Червень 2009

Передісторія

Думаючи, як відпочити цього літа, ми вирішили втілити в життя давно зрів в голові план: побувати на батьківщині мого хлопця, відвідавши р Актау (Казахстан), розташований прямо на Каспійському морі. Після нього ми зібралися провести тиждень в Анапі (на Чорному морі), і вже звідти повертатися в Єкатеринбург.

Коли план був готовий, ми, за допомогою форумів і різних тематичних сайтів, розробили наступний маршрут проїзду:

Свердловськ - Орськ (поїзд)
Орськ - Актобе (автобус)
Актобе - Мангишлак (поїзд)
Мангишлак - Актау (автобус)
Люди, які часто їздять до Казахстану, стверджують, що такий спосіб дістатися до нього, є найоптимальнішим (для залізниці), але тому що інші способи ми не випробували, то і порівнювати не можемо. У самому місті Актау немає залізничного вокзалу, тому добиралися ми до ЖД станції Мангишлак, а звідти вже до міста їздять автобуси, маршрутки і таксі.
З Актау дістатися до Анапи можна було тільки одним способом - сісти в причіпний вагон, який йде до Москви, і зробити пересадку в Саратові:
Актау - Мангишлак (автобус)
Мангишлак - Саратов (поїзд, причіпний московський вагон)
Саратов - Тунельна (поїзд)
Тунельна - Анапа (автобус)
І дорога додому:
Анапа - Тунельна (автобус)
Тунельна - Свердловськ (поїзд)
Відразу уточню: абсолютно всі квитки на всі потяги (а у нас було чимало - 10 квитків на двох осіб) ми купили без проблем на Свердловському вокзалі, в касах далекого прямування. Навіть з квитками на чисто казахський поїзд (Актобе - Мангишлак) не виникло ніяких питань.
Всі ціни, які вказані в тексті, будуть приводитися в розрахунку на 1 особу (на 2009 рік). Ціни Казахстану - вказані в рублях за поточним курсом (приблизно 1 рубль - до 5 тенге).
Вперед! Дорога Єкатеринбург - Актау (3 дні в дорозі)

Наша подорож розпочалося 1 червня 2009 року.
Погода, провожающая нас, не радувала: було холодно, і збирався дощик, але ми з думками про майбутній відпочинок закинули на плечі сумки і поїхали на вокзал. Наш перший поїзд Свердловськ-Оренбург відправлявся о першій годині дня. На всьому протязі уральської дороги було прохолодно, ми проїхали Каменськ-Уральський, Челябінськ, де за 40 хвилин стоянки навіть встигли побачитися з родичами. Так непомітно настав вечір, а за ним і ніч. Вночі ми прокинулися від холоду, навіть ковдри не допомагали врятуватися від пронизливого протягу, який дув у численні віконні щілини. У місто нашої першої пересадки - Орськ - ми прибули 2 червня в 3:36 ночі. Одягнувши весь одяг, що взяли з собою, ми вийшли з поїзда, подумавши: «Не дарма є холодильники Орськ!»
Відразу ж на пероні стояло дуже багато таксистів, які пропонували довезти відразу до Актобе (600 р.), Але ми поїхали на автовокзал, купувати квитки на звичайну рейсову маршрутку (360 р.). При посадці в маршрутку Орськ-Актобе складається список всіх пасажирів, і кожному видається міграційна картка - це потрібно для проходження митниці при перетині кордону Росія-Казахстан. Дорога проходила по вузькій колії, якимось містках, перед одним з яких ми стояли в «пробці», пропускаючи вперед стадо корів, що йдуть на пасовище.
При перетині кордону потрібно пройти дві митниці: на виїзді з Росії - російську, після в'їзду в Казахстан - казахську. Знаходяться вони в межах 5 хвилин на машині один від одного, але при цьому відрізняються як небо і земля. Один лише приклад: зайшовши на російську митницю, все сумки ми поклали на спеціальний стіл, де кожну з них перевірили рентгеном. На казахської ж митниці таким «столом» була дерев'яна лавка, а «рентгеном» - очі сонних казахів в формі.
Чим далі ми від'їжджали від Росії, тим більше змінювався пейзаж: від зелених лісів, до низькорослим чагарниках, які в свою чергу змінилися степової травою, і, нарешті, перед нами степи Казахстану - пісок, якому не видно ні кінця, ні краю, йде далеко за горизонт.

(Степи Казахстану)

Разом з пейзажем змінювалася і погода, ближче до Актобе стало зовсім тепло, і навіть куртки і кофти ми прибрали в сумку.
Приблизно посередині траси Орськ-Актобе, розташовується місцевий «ресторан»: кемпінг «Ак жол» ( «Ясна дорога»). До оплати в ньому беруть і рублі, і тенге, і долари. Всі маршрутки і автобуси незмінно роблять півгодинної привал в цьому місці. Але, подивившись на умови приготування їжі, їсти нам відразу перехотілося, та й дорога з вибоїнами не надто до цього мала.

(Придорожній "ресторан")

Добравшись до автовокзалу Актобе, ми в першу чергу поїхали на залізничний вокзал (таксі пропонували підвезти нас за 80 р., Але ми проїхали потрібні три зупинки на автобусі за 7 р.). В Актобе в кожному автобусі роль кондуктора виконує молода людина або молода дівчина, на кожній зупинці, що відкривають вручну двері, звішуючись з них і голосно перераховуючи всі станції маршруту, і в буквальному сенсі слова запихають людей, які бажають виїхати на цьому автобусі. Оплата за проїзд проводиться перед виходом з автобуса в перші двері (вартість в залежності від дальності маршруту 5-7 р., Часто неправильно здають здачу). На залізничному вокзалі ми залишили сумки в камері схову, і, так як час було близько 11 години, а наш наступний поїзд Актобе-Мангишлак відправлявся о 19 годині, ми вирішили прогулятися по місту. З'їздили в центральний парк, в якому послухали спів коників (або цвіркунів?), Подивилися на недавно відбудовані красиві мечеті. По місту зустріли багато дівчат у хустках і жодної в майці. А знаєте відому мережу магазинів «1000 дрібниць»? Так ось, казахи нас переплюнули! У них магазин «2000 дрібниць»!
Також нам потрібна була якась місцева стільниковий зв'язок для дзвінків в Росію, тому, зайшовши в салон зв'язку, ми підключилися до одного з операторів, що нам порекомендували. До речі, в Казахстані немає роумінгу, по всій країні дзвінки за однаковою ціною. На дорогах абсолютно не дотримуються правил дорожнього руху, перейти дорогу по пішохідному переходу - майже нереально, ніхто не пропускає, притому, що світлофорів практично немає.
Перед тим, як знову сісти в поїзд, вирішили перекусити в якому-небудь кафе. З великими труднощами знайшли закусочну, виглядають найбільш пристойно, називалася вона «Кафес Адай» ( «Кафе Їж»). Незважаючи на те, що це привокзальне кафе, за салат, перше, друге, млинці і чай у нас за рахунком вийшло 150 р., Причину такої дешевизни ми зрозуміли, побачивши, як по стіні повільно повзе тарган. Весь обід пройшов під завивання групи Руки Вверх в старому касетному магнітофоні за стійкою. Рахунок принесли написаний від руки на папірці, приплюсувавши до нього 10% за обслуговування.
Після перекусу ми вирушили на вокзал, дізнатися платформу, з якої відправляється наш потяг, але обійшовши всю будівлю, так і не знайшли електронного табло. У довідковій нам сказали, що шлях тут оголошується тільки в мікрофон за 40 хвилин до відправлення поїзда. На платформах немає пішохідних мостів, на другий і інші шляхи потрібно переходити або по рейках, або, якщо на першому шляху стоїть поїзд, то через нього, якщо провідники даного поїзда зволять відкрити обидві наскрізні двері.

(Вокзал міста Актобе)
Отже, ми сіли в поїзд Актобе-Мангишлак, чисто казахський поїзд. Неприємне відчуття відвідало нас ще на пероні, коли ми озирнулися навколо і зрозуміли, що з російських в вагоні будемо тільки ми. До потягу підійшла дивна жінка з брудним хусткою на голові і в червоному халаті, пару раз стукнула кулаком по дверях (яка була ще закрита, тому що посадка не розпочалася), відкрила двері і залізла в потяг. Згодом вона опинилася головним провідником. Почалася посадка, відкрили двері потягу, і ... все! Ні перевірки квитків, ні паспортів, в поїзд просто повалила юрба людей. Правда, потім ми зрозуміли, що це було не найстрашніше, але про це пізніше. Всередині поїзда, близько першої купе стояла та сама головна провідниця в розтягнутому халаті і кожного призахідного пасажира плескала по спині зі словами: «Жидирмикитирдинириш», з чого ми не зрозуміли ні слова. Знайшовши свої місця, ми жахнулися - все старе, брудне, на сидіннях латки, якісь плями, зламані ручки. І це нам доведеться терпіти цілу добу, під постійний галас на казахською мовою. Нарешті, поїзд рушив, із запізненням і без будь-якого оголошення. Пройшли провідниці, відірвали вкладиші від квитків, навіть не глянувши на самі квитки, і не запитавши жодного паспорта. Після цього «головна» в халаті протягла по брудній підлозі брудний мішок з білизною, яке довелося купити окремо за 50 р. (В російських потягах білизна включено у вартість квитка). Білизна виявилося майже наскрізь мокрим і дуже старим, з дірками, але хоча б чистим. Ми постелили білизна і вирішили більшу частину поїздки спати, що, на жаль, погано вдавалося, тому що практично без перерви ходили торгаші, пропонуючи свій товар. До речі, туалет в нашому вагоні не закривався, тому доводилося примудрялися якось паралельно тримати двері (також, на відміну від російського поїзда, в туалеті природно не було ні туалетного паперу, ні мила, був дуже брудну підлогу). Приблизно на середині шляху, на одній зі станцій, в вагон зайшло приблизно стільки ж народу, скільки в ньому вже було. Ми дивилися на це круглими очима і думали: куди ж вони всі розмістяться? Мало того, цей мандрівний народ всюди за собою носить величезні баули, мабуть з усіма своїми речами. У підсумку, що залишилася половину шляху ми їхали в повністю заставленому речами вагоні, так, що навіть не було місця для переходу за окропом або в той же туалет. На нижніх полицях сиділи по три казаха на кожній, так сидячи і їхали всю дорогу. Але мало того, вони також зі своїми (!) Матрацами забралися на треті полиці поїздів, які призначені для сумок. Білизна, природно, ніхто не купував, спали вони все на голих матрацах. А гроші, мабуть, платили безпосередньо провіднику. У нас була одна думка: «Швидше б доїхати!», Добре, що ми взяли з собою п'ять книжок, намагалися відволіктися від такої обстановки читанням (до речі, на відміну від російських поїздів, в казахському жодна людина не читав ні книг, ні газет ).
Вся дорога проходила по степу, за добу ми не проїхали жодного більш чи менш великого міста. Кілька разів траплялися пасуться стада верблюдів.

(Верблюд)
З досвіду поїздок на наш південь, ми запаслися сміттєвими пакетами, тому що смітник завжди була переповнена. У казахському ж поїзді мусорки не існувало як такої. Все сміття осягала одна і та ж доля - він викидався в вікно, незалежно від того, їхали ми в цей момент по степу або стояли на станції. Заздалегідь перепрошую за натуралізм, але коли хлопчик в нашому купе захотів писати, його бабуся (у традиційному халаті) взяла пластикову пляшку, підставила йому, він туди пописав, і пляшка полетіла слідом за сміттям у вікно (в цей час ми якраз стояли на станції , по перону ходили люди). Паралельно всієї залізниці йшла смуга різного сміття: пляшки, пакети, очищення. До речі, за окропом там прийнято ходити не з кружками, а з великими залізними чайниками.

Місто Актау (7 днів)

Нарешті, о 23:30 ми приїхали в Мангишлак, вокзалом якого був будиночок і три лавочки. Не встигли ми вийти з поїзда, тут же опинилися під натиском таксистів, що пропонують довезти нас до Актау. Так як вже було багато часу, ми дали добро одному водієві, він занурив наші сумки, посадив нас в машину і ... пішов. Виявилося, пішов шукати ще клієнтів на два, що залишилися вільні місця. Коли машина була заповнена повністю, ми, нарешті, відправилися в місто (вартість 60 р.). У темряві ми толком нічого не побачили, таксист довіз нас до знімною квартири, про яку ми домовилися заздалегідь (за оголошенням). Квартиру ми зняли в будинку в центрі Актау, прямо на березі моря, вартість - 800 р. / Добу (1-кімнатна, з ціною нам, кажуть, пощастило, середня ціна такої квартири 1500 р. / Добу). Найпрекрасніше, що було в цій квартирі, - це величезний балкон, з якого запросто можна зробити другу кімнату, з балкона відкривався красивий вид на море.

(Вид з балкона в Актау)
Нарешті, після всіх поїздів, ми помилися, виспалися, розібрали речі, і на наступний ранок пішли гуляти по місту.
Відразу кинулося в очі, що весь берег Каспійського моря забудований приватними будинками та готелями. У Казахстані немає такого закону, який забороняв би або дозволяв будівництво приватних котеджів прямо на березі моря, тому хто встиг - той урвав собі частину Каспію, обгородивши берег парканом, з приводу чого, зараз йдуть розгляди в суді, - можна було так робити чи ні . Якщо приватники програють, то земля разом з будовами перейде у власність держави. Паралельно березі моря йде гарна, заасфальтована дорога, і поруч покладений плиткою тротуар, по якому одне задоволення прогулятися, вдихаючи морське повітря, принесений вітром.
Але це все набережна. А що ж в самому місті? Перейшовши дорогу з набережної вглиб міста, як ніби потрапляєш в інше місце - не рахуючи кількох недавно відбудованих просунутих готелів та торгових центрів, більше схожих на наш таганський ряд, місто не змінився з радянських часів. Місту Актау всього 46 років, а будинки, збудовані після заснування міста, судячи з їхнього вигляду, ні разу не ремонтувалися. Будинки діляться на два типи: галерейні та під'їзні. Під'їзди виглядають ще порівняно непогано, на відміну від так званих «галерей». Вони являють собою довгий відкритий коридор, по одну сторону якого розташовані квартири (трохи нагадують наші гуртожитки коридорного типу, тільки сам коридор при цьому знаходиться на відкритому повітрі). Галереї брудні (Не такі брудні як деякі під'їзди у нас, а набагато брудніше!), Купи сміття на поверхах, відвалюється бетон зі стін, все в недокурках, стіни в різних плямах ...

(Стандартний галерейний будинок)

Пройшлися ми і по алеї, яка виходить на головну площу Актау, сфотографувалися біля пам'ятника кораблю (раніше на цьому місці стояв Ленін), пройшли повз ДК Абая (місцевий концертний зал). Зайшли в ТЦ Шум, в якому відразу помітна тиша, тому що немає фонової музики, одяг дуже поганої якості, але ціни при цьому на неї як в середньому бутіку Єкатеринбурга. Ми сфотографувалися біля пам'ятника літаку, пройшлися по алеї до вічного вогню. Потім прогулялися біля пам'ятника Шевченку, в честь якого місто було назване деякий час, поряд з яким знаходиться школа бойових мистецтв «Синь Хо Мень». Через дорогу від пам'ятника красиво оформлений один з двох офіційно залишилися спусків до моря. Такої можливості ми вирішили не упускати і відразу відправитися прогулятися по пляжу.

(Каспійське море, чайка та скелі Каспію)
Велика частина берега Каспійського моря - це камені, скелі. Зрідка зустрічаються невеликі піщані пляжі, на один з яких ми і потрапили. У піску виявилося дуже багато пляшкових осколків, велика частина яких, на щастя, настільки обтесана водою, що вони стали круглими і гладкими. Взагалі, пляжі брудніше, ніж на Чорному морі, багато пляшок і сміття, зовсім не обладнані сміттєвими баками і взагалі будь-якими зручностями, зате море набагато чистіше - настільки прозоре, що просто здається кришталевим. У день нашого приїзду трохи штормило, тому на морі були красиві хвилі, але сильний холодний вітер (який, втім, не стихав до нашого від'їзду, хоча варто тільки піднятися в місто - починаєш знемагати від спеки). Море також було дуже холодне, ноги навіть зводило. Коли стемніло, ми прогулялися по нічному місту, ввечері по всій довжині набережній загоряються красиві ліхтарі, під якими стоять романтичні лавочки.
оформлення міграційні карти

(Міграційна картка)

На Наступний день у нас булу одна важліва справа - оформлення міграційної карти (якові нам видали при перетіні кордону), в ній нужно Було вказаті мету візіту, Терміни і поставити печатку, щоб при віїзді з країни НЕ вінікло проблем. Щоб в міграційну поліцію прийти підготовленімі, з усіма потрібнімі документами, ми заздалегідь туди зателефонувалі. При чому подзвонілі не один раз, а два, щоб Вже точно буті Впевнений в тому, что Нічого не забули, и нам не придется стояти в Черга кілька разів. Ось что нам повідомілі в полиции по телефону: нужно взяти свой паспорт, міграційну картку, якові нам видали при перетіні кордону, обов'язково взяти особисто господаря квартири, у которого будемо проживати (або Спеціальний папір з готелю, в Якій ви зареєструваліся), его документи и будинкової книги (це документ, в якому вказується власник квартири). З усім ЦІМ прийти до міграційної поліцію, Написати там заяву, в якому вказується срок и мета перебування в стране, потім з усіма документами, власником и заявив відстоявші черга, віддаті всі папери на Розгляд, потім через пару днів забрати документи з уже поставленої печаткою. Альо це на словах, а що ж виявило на ділі.
Все Зроби, як нам продіктувалі по телефону, ми відстоялі велику Черга в міграційній полиции, витрати на стояння в ній півдня. Коли нарешті підійшли до заповітного віконечка, нам там сказали: а що це ви принесли, ви повинні були крім цього принести ще ксерокопії всіх документів, але мало того, із заявою вам потрібно йти не сюди, а в УВС м Актау, де знімуть відбитки пальців, просканує сітківку ока, перевірять власника квартири, і тільки після всього цього на заяві поставлять одну печатку, з якої потім треба прийти знову в міграційну поліцію, відстояти чергу і тоді можна буде тільки здати документи на розгляд. Ми обурилися, що по телефону вони говорять одне, а на ділі інше, але це, звичайно, ні на що не вплинуло, і ми поїхали в УВС, яке знаходилося, як ніби спеціально, на іншому краю міста. Відстоявши в черзі в УВС другу половину дня (при чому, всі ці процедури проводяться тільки в робочі дні), ми вже зрозуміли, що з оформленням міграційної картки буде багато проблем. Стояли за дверима, за гратами, всередину запускали по дві людини, і черга просувалася дуже повільно. За 45 хвилин до кінця робочого дня з-за ґрат виглянув молодий хлопчик в формі і сказав: «Все, вони сказали, що сьогодні більше не прийматимуть». Черга, звичайно, обурився, багато говорили, що у них вже закінчується термін перебування в країні без реєстрації (в Казахстані можна провести 5 днів, не реєструючись). Ми, вже розуміють, що обурюватися марно, просто розвернулися і пішли.
Ще до від'їзду в Казахстан, в Єкатеринбурзі я дізнавалася максимум інформації про все це, в тому числі і про реєстрацію. У числі всього, була така пропозиція щодо полегшення паперової тяганини - зареєструватися в готелі, знявши номер на одну добу, при цьому в готелі оформляють реєстрацію, ставлячи таку потрібну і важко видобуту друк в міграційній картці. Ми вирішили спробувати такий спосіб і поїхали по готелях. Але, об'їхавши три різних готелю (в числі яких був готель Актау - найстаріша і одна з найбільших готелів міста), ми отримали всюди одна відповідь - ми зараз не оформляємо міграційні карти, ми тільки даємо документ, що ви зупинилися у нас, а бігаєте по інстанціях ви самі. Розчарувавшись, ми поїхали додому. Будинки подзвонили в довідкову, дізналися телефони ще кількох готелів, обдзвонили їх, але всюди відповідь була такою ж. Останнім місцем, куди ми зателефонували, став готель Ренесанс.
Цей нещодавно побудований готель, найрозкішніший і дорогий, створювався спеціально для іноземних приїжджих, в основному там селяться американці. У Ренесансі нам сказали: «Ні, ми, на жаль, не оформляємо міграційні картки, але ви знаєте, у нас при готелі є турфірма, вона цим займається, зателефонуйте їм». Ми, зрадівши хоч якийсь зачіплюванні, спочатку подзвонили в цю турфірму, а все дізнавшись, швидко туди вирушили (на щастя, готель був недалеко від нашого будинку). Дійсно, ця турфірма займається тим, що оформляє міграційні картки приїжджим, при чому для цього їм потрібні тільки самі картки і наші документи природно, ну і гроші за послугу, куди без цього. Заплативши по одній тисячі рублів з кожної оформленої міграційні карти, ми більше цим питанням не задавалися, і проблем у нас більше з цим не було. Оформили нам міграційні картки швидко, за два дні. Так що, вважаю, що цілий день, який ми витратили на стояння в двох чергах, ми витратили даремно, потрібно було відразу йти і робити оформлення за гроші, так хоч нерви в порядку залишилися.
До речі, на зворотному шляху, коли ми вже їхали і перетинали кордон Казахстан-Росія, на кожній митниці у нас крім документів перевіряли також і міграційні карти. На щастя, у нас все було правильно оформлено, тому проблем не виникло. А ось в сусідньому з нами купе їхав чоловік, у якого міграційна картка була прострочена на місяць. Коли він її оформляв, то або помилився сам, або просто не помітив, але йому написали, що в Казахстані він прибуватиме до 15 травня, а не до 15 червня, як треба було. А він, мабуть, не перевірив оформлення, і тому те, що його міграційні карти прострочена, зауважив тільки в поїзді, коли йому на це вказали митники. Спочатку чоловікові сказали, що з нього візьмуть штраф і позбавлять права в'їзду в країну (в Казахстан) на 5 років. Але потім, порадившись з кимось, митники повернулися і заявили: «Збирайте речі, прийнято рішення зняти вас з поїзда». Чоловікові довелося зібрати речі, з поїзда його повели, і що там сталося далі, нам невідомо. Зайвий раз ми переконалися в тому, що правильно поступили, оформивши міграційну картку за всіма правилами, нехай навіть за те, щоб днями не стояти в чергах, нам довелося заплатити, зате виїхали з країни ми без проблем. Але, це я вже забігла вперед, поговоримо ще про Актау.

Кілька фактів про місто Актау

• Правила дорожнього руху водіями машин не дотримуються, дорогу один одному вони не поступаються, але при цьому є винятком те, що перед пішохідними переходами машини завжди зупиняються (мабуть через великі штрафів за непропуск пішохода), що дуже радує, так як світлофорів в Актау небагато, в основному тільки на декількох головних дорогах міста.
  • Над містом Актау проходить повітряний шлях з Європи в Азію, тому, в будь-який час дня і ночі глянувши на небо, обов'язково побачиш один або кілька літаків. Один раз ми навіть спостерігали картину, як два літаки летіли практично поруч один з одним, тільки на різній висоті.
  • Як тільки сідає сонце, по периметру всієї набережної загоряються ліхтарі, і на дорогу, яка веде вздовж моря, виїжджають місцеві мажори і починають мірятися своїми машинами - у кого крутіше. Проїдуть уздовж набережної в одну сторону, розгорнуться, проїдуть в іншу, посигналив один одному ... І так півночі.
  • Море, що здавалося в день нашого приїзду неможливо холодним, навіть крижаним, буквально через тиждень досить нагрілося, так, що ми навіть наважилися трохи скупатися. Вода чиста, прозора, але все-таки прохолодна, довго в ній не затримаєшся.
  • Раніше, ще 10 років тому, перевернувши який-небудь камінь біля берега, можна було назбирати під ним багато раків, а вставши з вудкою на березі, наловити риби (в основному, бичків). Зараз же, через глобальну забудови берегової лінії, через шум, пов'язаного з будівництвом, через будівельне сміття, - все раки і риба пішли далеко в море, в глибину і тишу.
  • Недалеко від нашого будинку знаходився невеликий ринок, поруч з яким стояв кіоск з самсою - це пиріжки з листкового тіста з різними начинками (м'ясо, сир, картопля). Дуже смачну випічку готували прямо на очах, тому ми стали там постійними клієнтами. В останній день, перед від'їздом, ми вже звично пішли за самсою, щоб купити її з собою в поїзд. Попросили ми шість пиріжків, і жінка-казашка, що продає їх, несподівано сказала нам: «А сьомий від мене в подарунок!». Було дуже приємно, особливо після всіх наших перипетій в цій країні.

(Заходи на Каспії, троянди)

Ось так швидко пролетів тиждень нашого перебування в Актау. Прогулянки по місту, море і сонце, захід сонця, а також всі наші пригоди - запам'ятаються нам надовго.
Дорога Актау - Анапа (4 дня в дорозі)

Настав день від'їзду. В цілому, цей день пройшов без особливих пригод. Ми здали знімну квартиру господині, доїхали до вокзалу на таксі, сіли в поїзд Мангишлак-Актобе-Москва. Тобто, по суті, ми сіли в той же поїзд, на якому їхали в Актау, тільки до цього поїзду чіпляється московський вагон, який в Актобе відчіплюється і чіпляється до іншого поїзду, наступного до Москви. Нам на цьому поїзді потрібно було доїхати до Саратова, після чого пересісти на інший потяг до Анапи. Вагон нам попався хороший, новий, так як московський, з тієї ж причини в ньому було дуже багато росіян, так що дорога до Актобе пролетіла непомітно. В Актобе нас перечепився, і ми поїхали вже в сторону Росії. Виявилося, що залізниця йде не прямо, а петляє, тобто спочатку перетинає кордон і заходить на територію Росії, потім назад в Казахстан і знову в Росію. При кожному перетині кордону поїзд перевіряють дві митниці - російська і казахська. Більшість з цих перевірок випало на ніч, тому нас всю ніч, кілька разів, будили, збирали паспорта, звіряли наші сонні особи з фотографією на паспорті, перевіряли міграційні карти, речі. Кілька разів запускали собак, ходили з якимись спеціальними приладами. Деякі митники задавали питання, куди і звідки їдемо, навіщо їздили і т.п. Осіб неросійської національності перевіряли довше і ретельніше. На кожній митниці стояли довго, на деяких - по кілька годин.

(Митниця в ОЗНАКИ)
Пройшовши, нарешті, останню митницю в ОЗНАКИ, ми поїхали швидше. Добравшись до Саратова, пересіли там на поїзд Саратов-Новоросійськ. На ньому ми доїхали до станції Тунельна, а від неї вже на маршрутці до Анапи.

Анапа (8 днів)

Детально про Анапу говорити не буду, так як це все-таки Росія, і проблем тут ніяких у нас, на щастя, не виникло. Поїзд наш прибув в Анапу о четвертій ранку, тому ми вирішили, що будити власників квартир, що здаються кімнат ще рано, і пішли на пляж. В цей час там не було, природно, жодного відпочиваючого, а ходили тільки кілька прибиральників сміття. Ми зустріли світанок на морі, трохи посиділи, погуляли, і пішли шукати житло. В Анапі ми були вже втретє, тому з досвіду знаємо, що проблем з пошуком кімнати там не буває, так як здають всі, кому тільки є що здати. Подивившись пару варіантів, ми вибрали той, що влаштовував нас по розташуванню і ціною (поруч з центральною площею Анапи, 250 р. / Ніч з людини).

(Анапа в 4 ранку, Чорне море)

(Грязьовий вулкан)

(Азовське море)

(Аквапарк Анапи)

(Золоті піски Джемете)
В Анапі ми відпочивали також тиждень, море, звичайно, дуже тепле, сонце гріє. Ми їздили також на Азовське море, недалеко від якого купалися в селевому вулкані. Але це вже зовсім інша історія!

(Чорноморський захід)

Анапа-Єкатеринбург (2,5 дня в дорозі)

Квитки на поїзд до Єкатеринбурга у нас були куплені заздалегідь, як і всі квитки, які нам знадобилися в дорозі. Тому, коли підійшов до кінця наш відпустку, ми без проблем сіли на поїзд Новоросійськ-Нижній Тагіл і поїхали додому. Поїзд прийшов за розкладом, незважаючи на довгу дорогу.
Незважаючи на деякі проблеми, з якими нам довелося зіткнутися по дорозі, ми все одно отримали від відпустки море позитиву! Об'їхавши три моря - Каспійське, Чорне і Азовське - ми отримали заряд бадьорості, гарного настрою та здоров'я на весь майбутній рік і довгу уральську зиму. Бажаємо всім приємного відпочинку і велику гору вражень від відпустки! :-)

Надія Бочкова, Олексій Зайцев

Або цвіркунів?
А знаєте відому мережу магазинів «1000 дрібниць»?
Ми дивилися на це круглими очима і думали: куди ж вони всі розмістяться?
А що ж в самому місті?

Новости

Цена гидроизоляции крыши
Во-1-х, этот комплекс действий защищает сооружение от разрушительного воздействия осадков. Без гидроизоляции в строении возникают протечки (а гидроизолирующее покрытие держит воду даже при резких перепадах

Гидроизоляция пола в ванной
Процесс выполнения гидроизоляции Гидроизоляционный раствор следует наносить в 2 этапа: первый слой раствора следует нанести на пол, а через 4-6 часов второй . Как правило, выполняется она специальными

Гидроизоляционная пленка для кровли
Основные разновидности пленочных гидроизоляционных материалов Для защиты крыши от негативного воздействия влаги, могут применяться следующие виды материалов: Именно мембраны считаются оптимальным выбором

Гидроизоляция пола перед стяжкой
В повседневной жизни рано или поздно все сталкиваются с «несанкционированным» проникновением воды из или в помещения проживания. Мы топим, нас топят, или в своем доме на первом этаже появляются непредусмотренные

Гидроизоляционная пленка: Что это, какие бывают пленки, инструкция по монтажу, цены за рулон
Гидроизоляционная пленка – это материал, который используется для защиты здания от влаги, конденсата и атмосферных осадков. Позволяет существенно продлить эксплуатацию не только здания, но и его основных

Организация кровельного пирога - пароизоляция, утепление, гидроизоляция кровли
Принципиально увидеть, что, беря во внимание подобные тенденции, строй компании сразу строят новые дома с мансардой жилого плана, но и обладатели уже построенных особняков также хотят переоборудовать

Обмазочная гидроизоляция для бетона: виды, требование и применение
Задачей строительства является не просто построить здание, но и защитить поверхности от проникновения воды. Фундамент, подвал, полы, крыша всегда соприкасаются с водой. Защиты требуют не только места,

Пароизоляция и гидроизоляция: отличие и назначение
Каждому человеку хочется, чтобы условия проживания в доме были одинаково комфортны как в летний зной, так и в зимнюю стужу. Но что нужно, чтобы создать в доме благоприятную атмосферу? Конечно же, в условиях

Мастика гидроизоляционная: история появления, многообразие видов
Нет необходимости говорить, что гидроизоляция продлевает срок эксплуатации конструктивных элементов зданий и сооружений. Видов защиты от проникновения влаги большое количество. Нас же в этой статье

Гидроизоляция стен от фундамента: материалы, правила
Так как фундамент является основой всего дома, то особое внимание необходимо уделить его гидроизоляции. Она будет надежно защищать строение от попадания внутрь как грунтовых вод, так и поверхностных вод